Start > Kwaliteit van Supervisie
Kwaliteit van Supervisie
De vragenlijst 'Kwaliteit van Supervisie' meet de kwaliteit van supervisie zoals deze door de supervisant is ervaren. Voor supervisoren is het een handig instrument om systematisch feedback van hun supervisanten te verzamelen.
De lijst bestaat uit 20 items. De respondent geeft op een 5-punts Likertschaal aan in hoeverre hij of zij het eens is met de voorliggende stelling. De scores zijn het gemiddelde van de betreffende items met een minimum van 1 en een maximum van 5. Naast de totaalscore geeft de lijst 5 schaalscores:
Structuur
Omvat items over de structuur van de supervisie: heldere en concrete doelen, goede voorbereidng door de supervisor en een prettige frequentie en duur van de sessies.
Werkrelatie
Betreft items over de werkrelatie: feedback is opbouwend, de eisen van de supervisor sluiten goed aan bij het niveau van de supervisant, een open en geïnteresseerde houding van de supervisor en de supervisant voelt zich vrij om te experimenteren en fouten te maken.
Methodiek
Omvat items over de didactische middelen die gebruikt zijn: supervisant heeft actief kunnen oefenen, heeft goed haar of zijn handelen als therapeut kunnen laten zien en goed kunnen reflecteren hierop en heeft zich verdiept in aangereikte literatuur.
Deskundigheid
Betreft de deskundigheid van de supervisor: geeft bruikbare feedback en heeft veel vakinhoudelijke kennis.
Effectiviteit
Omvat items over de effectiviteit van de supervisie: de supervisant heeft veel geleerd, heeft zich goed kunnen ontwikkelen en is zich meer bewust geworden van haar of zijn sterke en zwakke kanten als therapeut.
Als supervisor kan je je supervisanten uitnodigen deze vragenlijst online in te vullen. De scores worden dan automatisch voor je berekend en overzichtelijk opgeslagen in je account. Deze zijn alleen inzichtelijk voor jou.